جدیدترین ها

معرفی کتاب ۱۰ راز کارآفرینان (هفته کتاب و کتابخوانی)

کیت کامرون اسمیت در کتاب ۱۰ راز کارآفرینان، از تجربیات دو دهه‌ی گذشته‌اش در زمینه‌ی کارآفرینی و درس‌های آموزنده‌ی این مسیر می‌گوید.

رازهای تعریف شده در این کتاب به دنبال توانمندسازی شما در هر حوزه از امور زندگی هستند. ۱۰ راز کارآفرینان (The 10 secrets of entrepreneurs) برای شما، رسالتی روشن‌تر در زندگی شخصی‌تان و دانشی بهتر در چگونگی رسیدن به موفقیت و آزادی از ترس‌هایتان را به ارمغان می‌آورد.

اگر یک کارمند هستید، این رازها می‌تواند یاری رسان شما در جهت تفکر و فعالیت کارآفرینانه بوده و شما را برای شرکت‌تان ارزشمندتر نماید. همچنین با توصیه‌های نویسنده، در ارتباط کاری با افراد، قدرتمندتر خواهید شد. این رازها تجلی‌بخش ایده‌های بزرگ در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما هستند.

در این کتاب کیت کامرون اسمیت (Keith Cameron Smith)، تفاوت‌هایی در طرز فکر یک کارآفرین که به او اجازه‌ی خلق موفقیت، چه در زمینه‌ی مالی و چه در امور شخصی را می‌دهد، برجسته و مشخص می‌کند. خواه شما یک کارآفرین بالقوه‌ی مشتاق باشید و خواه صاحب یک کسب و کار پر رونق، این نکات برجسته شما را در اجرای موفق این سفر (کارآفرینی) یاری می‌رساند.

درس‌هایی که شما از شکست‌هایتان به دست می‌آورید فوق‌العاده با ارزش هستند. همان اندازه که شما خواستار در آغوش کشیدن تجربیاتی هستید که مسئولیت آن‌ها را پذیرفته‌اید. یعنی همه‌ی موفقیت‌ها، اشتباهات و شکست‌هایتان، تجربیات روشنگر قدرتمندی در زندگی شما خواهند بود.

دانشی که شما از گذشته‌تان اندوخته‌اید، قدرتی است که برای خلق آینده‌تان به آن نیاز دارید. با وجود این، اگر در شکست‌هایتان دیگران را ملامت و یا از آن‌ها شکایت کنید و یا خودتان را در اینکه چرا موفق نشده‌اید توجیه کنید؛ معنایش این است که شما از گذشته‌تان هیچ نیاموخته‌اید.

به منظور تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق، شما باید دائماً در حال حرکت به مقصد دلخواه‌تان باشید. یکی از رازها در این کتاب بیانگر بزرگترین شکست تجاری نویسنده بوده که آن را تجربه کرده و درس‌های بزرگی از آن آموخته است. آن را به اشتراک گذاشته چون باور دارد اگر شما بخواهید کسی را تحت تأثیر قرار دهید، باید از موفقیت‌هایتان به او بگویید، اما اگر می‌خواهید به کسی واقعاً چیزی بیاموزید، باید از شکست‌هایتان با او حرف بزنید.

در بخشی از کتاب ۱۰ راز کارآفرینان می‌خوانیم:

کارآفرینان موفق درک می‌کنند که زندگی شغلی و شخصی‌شان روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند و یافتن راه حل در یکی، به یافتن راه حل در دیگری کمک می‌کند. اگر متعهد شوید که در زندگی شخصی‌تان انضباط روزانه داشته باشید، به شما کمک خواهد کرد که در زندگی شغلی‌تان سیستم‌هایی را ابداع و به‌ روز کنید. عکس این قضیه هم صادق است. علت آن، این است که انضباط و سیستم، آسودگی خاطر ایجاد می‌کنند.

آسودگی خاطر حالت قدرتمندی است که به خلاقیت اجازه‌ی بروز و شکوفایی می‌دهد. هرچه در خانه‌تان آرامش بیشتری برقرار کنید، در محل کار برای یافتن راه حل مشکلات، قدرتمندتر و خلاق‌تر خواهید بود و هر اندازه در محل کار خود آرامش بیشتری برقرار کنید، درخانه برای یافتن راه حل مشکلات، قوی‌تر و خلاق‌تر خواهید بود.

ایجاد نظم و انضباط و ابداع سیستم، کار ساده‌ای نیست؛ اما بعد از اینکه در جای مناسب و درست خود قرار بگیرند، منفعت و مزیت‌های آن‌ها به تلاشی که کردید، می‌ارزد. کارآفرینان موفق به این منظور که بعداً زندگی ساده‌تری داشته باشند، مایلند اکنون کارهای سخت و دشوار انجام دهند.

کارمندان ناموفق، اکنون کاری را که ساده‌ترین است، انجام می‌دهند و بعداً به جایی می‌رسند که کارها سخت‌تر شده است. روحیه و نگرش یافتن راه حل را در خود بپرورانید و کاری را که ممکن است در کوتاه مدت برایتان سخت باشد، انجام دهید. نتایج طولانی مدتی که به دست می‌آورید، خوشحال‌تان خواهد کرد.

برای مطالعه کتاب می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

https://b2n.ir/k29560

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *