جدیدترین ها

معرفی کتاب صوتی مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند

درباره کتاب صوتی مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند:

وبلاگی شخصی و نه چندان معروفی به نام «نگاه به آینه» باعث شکل‌گیری ماجراهای جالبی شد!

زمانیکه جولی ژو تجربیات و افکارش را در خصوص سختی‌ها و چالش‌های شغلش می‌نوشت، فکرش را نمی‌کرد که کتاب تحسین برانگیز «مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند» مدتی پس از مشهورشدن وبلاگش نوشته شود. پس از آنکه مطالب جولی مورد توجه قرار گرفت، عده‌ای به او پیشنهاد دادند تا کتابی درباره تجربیات و دانشش در زمینه مدیریت و رهبری بنویسد. ابتدا جولی ژو این پیشنهاد را رد کرد؛ چراکه گمان می‌برد باید پس از بازنشستگی چنین کاری را انجام دهد اما دوستش به او حرف جالبی می‌زند: «ولی در آن جایگاه، تو دیگر به یاد نمی‌آوری که شروع مسیر چگونه بوده است. در شروع، همه‌چیز جدید و سخت و دیوانه‌کننده است. در آن جایگاه، خیلی از شروع دور شده‌ای.» درواقع ویژگی خاص و جذاب این کتاب این است که مخاطبان می‌توانند با داستان‌هایش همراه شوند چون نویسنده همین چندسال در ابتدای مسیر بوده و هنوز از آن حس و حال فاصله نگرفته است.

ماجرا نیز از جایی آغاز می‌شود که جولی ژو زمانیکه تنها ۲۵ سال داشت، مدیریت یک تیم به او سپرده شد. در ابتدا همه چیز جذاب و باورنکردنی بود تا اینکه واقعیت و چالش‌های پیش‌رو خودش را نشان داد. جولی سابقه چندانی در مدیریت نداشت و یک روزه همکارانش، کارمندانش شده بودند و باید همه کارها را رهبری می‌کرد. کارهایی استرس‌زا که تجربه‌ای در انجام آن‌ها نداشت؛ از استخدام یک مصاحبه شونده تا اخراج کارمندان، از بررسی انواع گزارش‌ها تا برنامه‌ریزی برای رسیدگی به ملاقات‌ها و جلسات کاری.

او مانند بیشتر مدیران جدید، هیچ آموزش رسمی ندیده بود و هیچ منبعی برای کمک گرفتن نداشت. سال‌ها طول کشید تا راه خود را پیدا کند. اما اکنون در کتاب مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند (The Making of a Manager)، با زبانی ساده اشتباهات و تجربیاتش را با مطالب کتاب‌های مختلف و راهنمایی‌های همکارانی چون مارک زاکربرگ و شریل سندبرگ ترکیب کرده و مجموعه‌ای ارزشمند برای مخاطبانش فراهم آورده است.

پس چه تازه وارد این شغل باشید، چه یک رهبر باسابقه و قدیمی باشید که به دنبال پیشرفت و ارتقای سطح خود است، این کتاب راهنمای ضروری برایتان محسوب می‌شود تا به مدیری تبدیل شوید که روزی آرزویش را داشتید.

کتاب صوتی مدیران بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر کسب‌وکاری برای خود دارید و یا در یک شرکت به عنوان یک مدیر مشغول به کار هستید، این کتاب می‌تواند بهترین نکات رهبری و مدیریت را به شما آموزش دهد.

در بخشی از کتاب صوتی مدیران بزرگ به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند می‌شنویم:

بدترین بازخوردی که دریافت کردم ایمیلی از سوی درو هملین یکی از کارآموزهای سابق بود. او در طول سال‌های تحصیلش به من نظراتش را درباره طراحی‌های تیم می‌گفت. یک بار به چیدمان نامتناسب یکی از صفحات برنامه اشاره کرد. او نوشته بود: آیا به عمد این طراحی افتضاح را درست کرده‌اید؟

می‌دانستیم که او از روی خیرخواهی این سوال را پرسیده است، نه عناد و دشمنی. اما من آموختم که اینگونه به کسی بازخورد ندهم. خوشبختانه ما برداشت دیگری از حرف او نداشتیم. تحت تاثیر علاقه و رفتار غیرمنفعلانه و پیشتازانه‌اش او را پس از فارغ‌التحصیلی استخدام کردیم. پس از چندسال مدیر محبوبی شد. از قضا او یکی از طراحان اصلی شرکت‌کننده در جلسات نقد ماست. تا به امروز همواره او را به شوخی بدترین منتقد جهان می‌دانیم.

این کتاب را می توانید به صورت صوتی از سایت کتابراه دانلود کنید https://b2n.ir/f86227

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *