– توسعه مهارت های نرم دانش آموزان به ویژه مهارت تفکر با تأکید بر تفکر حل مسأله (Problem Solving)، و تفکر جانبی خلاق(Lateral and Creative Thinking)،(Complex Problem Solving و تفکر نقادانه (Critical Thinking) در دانش آموزان
– تأکید بر ارزش آفرینی از طریق مدل هوش های چندگانه گاردنر (Multiple Intelligence) به جای مدل های متداول آن از قبیل IQ
– آموزش مدلها و روشهای کارآفرینی و اشتغال مبتنی بر ایده های نوآورانه در میان دانش آموزان مدارس
– ارزیابی و شناسایی دانش آموزان خلاق و پرورش صحیح تفکر خلاق به فرایندهای نوآورانه
– ترویج فرهنگ و تقویت مهارت کار تیمی
– متوجه ساختن دانش آموزان از سنین پایین به جستجوی راهکارهای نوآورانه برای حل مشکلات موجود در خانه، خانواده، محله، شهر، کشور و حتی در سطح جهان
– کاهش تقاضای کار از دولت و جستجو برای فرصت اشتغال به شکل کارمندی که منجر به کوچک ساختن بدنه دولت خواهد شد.
– کمک به شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت شغلی و تحصیلی صحیح متناسب با نیازهای جامعه و استعدادهای منحصر به فرد تک تک دانش آموزان
– آشنا ساختن دانش آموزان با زنجیره ارزش و مفاهیم اولیه اقتصاد مبتنی بر علوم بین رشته ای